۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۶

سگی که پارس می کند گاز نمی گیرد

برای نمره ریاضی 1 اعتراض نوشتم. استاد گفت نتیجه اش را از دفتر علوم پایه پی گیری کنم. مسئول این دفتر آقای «ب» بود که گاهی سر امتحانات جزو مراقب ها بود. دانشجوها بهش لقب "سگ" داده بودند چون بد عنق و سگ اخلاق بود. با جدی نشان دادن خود می خواست کارمند منضبط و قانونمندی جلوه کند.

بعد از چند روز رفتم دفتر علوم پایه. آقای «ب» لیست نمرات درسی را به دیوار نصب می کرد. از نتیجه اعتراض های ریاضی 1 پرسیدم. با پرخاش گفت: "نخیر آقا، کدام اعتراض؟ نمرات نهایی همانی است که قبلا اعلام شده!"

سیستم نابسامان صدور کارنامه در دانشکده فنی این طور بود که گاهی کارنامه تا مدت ها صادر نمی شد و گاهی چند تا چند تا کارنامه می فرستادند که در اداره آموزش تلنبار می شد. هیچ راه دقیقی برای پی گیری مورد من نبود به جز پافشاری و پر رو بازی. من تازه وارد هم این کاره نبودم.

نمره 9 را قطعی فرض کردم. ترم بعد ریاضی 1 را مجدد گرفتم و پاس کردم. پس از یک سال که کارنامه دستم رسید، دیدم اعتراضم پارسال تاثیر داشته و نمره 10 برایم رد شده بوده. در واقع 2 بار ریاضی 1 پاس کردم. به زودی فهمیدم به دلیل «تکرار غیر مجاز درس»، نمره دوم از کارنامه ام حذف می شود.

یک سال- 2 ترم- الکی زجر کشیده بودم. حالا دیگر ته مانده اعتماد به نفس و شور و علاقه ام را از دست داده بودم. بی علاقه گی و بی انگیزگی نسبت به رشته برق جایش را به نفرت از دانشگاه تهران داد.

چند سال پس از فارغ التحصیلی فهمیدم آقای «ب» به دلیل تخلفات اداری و رشوه گرفتن از دانشجوها برای تغییر نمره از دانشگاه اخراج شده.

۱ نظر:

دختر آفتاب گفت...

Ghamnaak nabayad bood az ta,ane hasood ey del; shayad ke cho vabini kheyre to darin bashad